본문내용 바로가기

EEIC 공학교육정보센터

검색
공학소식 - 공학교육정보센터는 공학교육 관련단체간의 적극적인 협력 체제를 구축하기 위한 지식허브 역할을 감당합니다
대학정보 - 공학교육정보센터는 공학교육 관련단체간의 적극적인 협력 체제를 구축하기 위한 지식허브 역할을 감당합니다
연구정보 - 공학교육정보센터는 공학교육 관련단체간의 적극적인 협력 체제를 구축하기 위한 지식허브 역할을 감당합니다
혁신센터정보 - 공학교육정보센터는 공학교육 관련단체간의 적극적인 협력 체제를 구축하기 위한 지식허브 역할을 감당합니다
캡스톤디자인 - 공학교육정보센터는 공학교육 관련단체간의 적극적인 협력 체제를 구축하기 위한 지식허브 역할을 감당합니다
산학협력정보 - 공학교육정보센터는 공학교육 관련단체간의 적극적인 협력 체제를 구축하기 위한 지식허브 역할을 감당합니다
공학네트워크 - 공학교육정보센터는 공학교육 관련단체간의 적극적인 협력 체제를 구축하기 위한 지식허브 역할을 감당합니다
정보센터 - 공학교육정보센터는 공학교육 관련단체간의 적극적인 협력 체제를 구축하기 위한 지식허브 역할을 감당합니다
마이페이지 - 공학교육정보센터는 공학교육 관련단체간의 적극적인 협력 체제를 구축하기 위한 지식허브 역할을 감당합니다

학술지

  • HOME
  • 학술연구
  • 학술지
학술대회논문집 - 한국공학교육학회 제목, 저자, 공동저자, 학술지, 발행기관, 발행년도, 분류, 초록, 첨부파일 내용정보
제목 장기현장실습 프로그램의 만족도 영향요인 탐색:K대학 IPP 프로그램을 중심으로 An exploration of factors affecting the Satisfaction of long-term on-site: Training Focusing on IPP of K University
저자

이지영 한국기술교육대학교 IPP센터 연구교수 lee ji-young

공동저자

이상곤 한국기술교육대학교 산업경영학부 교수 lee sang-kon

학술지

공학교육연구 2018년 09월 21권 5호 40~52p

발행기관 한국공학교육학회
발행년도 2018
분류 공학교육연구 > 21권(2018년) > 5호(9월)
초록

The purpose of this study was to investigate the factors affecting the satisfaction of the program for the quality improvement of the

long-term on-site training operated by the university. The survey questionnaire data of 393 students who participated in the IPP program

of K university were used to analyze the data and the results were as follows: First, factors affecting the satisfaction of long-term

on-site training were corporation factors and university factors. Specifically, job contents, coaching, job scope, center support were found

to have a significant effect in that order. Second, the factors affecting the satisfaction of long-term on-site training were different according

to group characteristics(IPP participation types, major types, corporation types). It is necessary to intensively manage the common and

important corporation factors, and it is necessary to closely examine each factor derived from group characteristics, and to support

and strive at university level according to group characteristics in student counseling and matching.

 

첨부파일